Ordervillkor
Att handla
Det är enkelt och säkert att handla genom Fashionized Vi tar emot betalningar via faktura, kort, direktbank och förskott. Hos oss kan du även lägga förfrågningar på plagg och produkter som för tillfället inte finns inne på vårt eget lager. Se först ut vilka plagg du är intresserad av. Därefter trycker du på knappen Lägg i Kundvagn.
När du är klar och lagt till alla produkter som du vill beställa trycker du på knappen Min kundvagn, längst upp till höger på sidan. Om du ångrar dig och vill ta bort produkter trycker du på den röda knappen med ett kryss. Om du vill ta bort eller lägga till ett visst antal kan du reglera det med minus- och plusknappen. Därefter trycker du på Fortsätt Handla eller Nästa, beroende på om du vill avsluta ditt inköp eller inte.
Då du har valt att avsluta ditt inköp och tryckt på knappen Nästa följer du instruktionerna och lämnar namn, adressuppgifter för att vi ska kunna skicka dig dina produkter. Därefter följer du instruktionerna för betalningen och sänder iväg ordern.
Leverans
Leveranstiden är cirka 1-3 dagar och ditt paket skickas spårbart med DHL. I samband med Covid, högsäsong och semestertider kan leveranserna ibland ta någon till några dagar extra. Som regel brukar vi skicka paket på måndagar, onsdagar och fredagar.
När din order är packad och klar aviseras du via e-post att paketet är på väg. Du kan enkelt se var ditt paket befinner sig genom att klicka på spårningslänken. Så snart ditt paket nått ditt närmaste utlämningsställe får du en SMS avisering och kan hämta det med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID.
Det går även bra att komma förbi och se och prova produkterna i vårt Showroom i Uppsala. Här kan du även hämta upp dina plagg och produkter. Hör i så fall gärna av dig på info@fashionized.se eller 0046 709 38 13 26,
så bokar vi in en tid som passar dig bäst.
Pris
Gällande pris är det priset angivet den dag du gör din beställning som gäller. Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms.
Betalning
KLARNA FAKTURA - KLARNA DELBETALNING
Vi samarbetar med Klarna AB. Det innebär att din faktura och därmed din skuld överlåts till dem. Leverans kan endast ske till din folkbokföringsadress. På http://www.klarna.se kan du se alla dina fakturor, flytta fram förfallodagen och se din köphistorik. Inga avgifter tillkommer.
BANK- OCH KREDITKORT
Vi accepterar bank- och kreditkort, Visa och MasterCard. Inga extra avgifter tillkommer. Din betalning förmedlas av Payson eller PayPal med säker kryptering. Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan inte läsas av annan än din bank. Inga kortuppgifter sparas hos Fashionized.se.
DIREKTBANK
Direktbank innebär att du betalar direkt via din internetbank. Du signerar betalningen på samma sätt som när du betalar räkningar. När betalningen är gjord, dras beloppet direkt från ditt konto. Direktbank förmedlas av Payson.
Fraktkostnad
Vi debiterar en fraktkostnad på 49 kronor för en ordersumma upp till 799 kronor. Överstiger summan 799 kronor står Fashionized.se för fraktkostnaden. Ingen frakt tillkommer dock om du väljer att hämta upp produkterna i vårt Showroom i Uppsala.
Utlandsbeställningar
Vi tar gärna emot beställningar från utlandet. Vid utlandsbeställningar tar vi emot betalningar med kort förmedlade av PayPal eller Payson. Fraktkostnad 99 SEK (10 Euro) oavsett ordersumma. Så snart vi har tagit emot din inbetalning, skickar vi produkterna till dig. Leveranstid cirka en vecka. För mer information, kontakta oss på info@fashionized.se eller 0046 709 38 13 26.
Transport
Om produkten mot förmodan skadas eller kommer bort under transporten från Fashionized till dig som kund är det Fashionized som ansvarar för detta. Skadas produkten eller kommer bort då du återsänder den till Fashionized är dock du som kund ansvarig.
Upptäcker du vid mottagandet att försändelsen är skadad, skall du omedelbart anmäla detta till DHL eller ditt närmaste serviceställe där du hämtade ut ditt paket. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du oss på info@fashionized.se eller 0046 709 38 13 26.
Om en produkt är slut
Om en produkt tillfälligt tar slut eller blir försenad så meddelar vi dig detta. Kostnad för eventuell extrasändning står vi på Fashionized för. Vill du inte vänta på en restnoterad produkt, så har du full rätt att annullera ordern och häva köpet. Kontakta oss i så fall på info@fashionized.se eller på 0046 709 38 13 26.
Öppet köp, Ångerrätt och Bytesrätt
När du handlar hos Fashionized gäller öppet köp inom 14 dagar och enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du även 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot produkten. Om produkten av någon anledning inte skulle passa, har du alltid rätt att byta den (bytesrätt) till en annan storlek, färg eller produkt. Detta förutsatt att produkten du vill byta är oanvänd, oskadd, hel och ren.
I samband bytesrätt står Fashionized för fraktkostnaden tillbaka. Vid returer, i samband med öppet köp och ångerrätt, står du som kund för fraktkostnaden.
SÅ HÄR GÖR DU:
1. Kontakta oss på info@fashionized.se eller 0046 709 38 13 26. Vi skickar dig då en förbetald returfraktsedel (DHL) med e-mail och noterar byte respektive retur och produkt.
2. Vik ihop produkten och paketera den väl i sin originalförpackning om varan har sådan och se till att alla etiketter sitter kvar på plagget. Produkten ska vara oanvänd och i nyskick. Antingen kan du paketera produkterna i samma paket/emballage som du tog emot dem i, eller i en ny förpackning. Lämna därefter paketet på närmaste utlämningsställe och använd bifogad returfraktsedel.
3. Byte: Så snart vi har tagit emot produkten skickas din nya produkt till dig. Öppet köp/Ångerrätt: Så snart vi har tagit emot produkten gör vi en återbetalning av pengarna, med avdrag för kostnaden för returfrakten. Återbetalningen sker via Klarna, Payson eller PayPal, beroende på vilket betalsätt du valt. Överföringen till ditt konto sker därefter inom en till några arbetsdagar, beroende på vilken bank du har.
Återbetalning av retur
Observera att du delvis eller helt kan förlora ditt inköpsbelopp om produktens värde minskat om du använt, skadat eller hanterat produkten felaktigt. Eller om originalförpackningen och originaletiketten är skadade eller borta.
Ej uthämtat paket
Paket som inte hämtas ut omfattas inte av ångerrätten, enligt lagen om distansavtal. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid debiteras en kostnad på 250 kronor. Avgiften motsvarar de faktiska kostnader som uppkommit i samband med detta. Utlämningsstället förvarar paketet i 14 dagar innan det går i retur. Om du ångrat ditt köp rekommenderar vi att du först hämtar ut paketet och därefter skickar tillbaka det. Då betalar du endast för returavgiften och inte för det högre beloppet ”ej uthämtat paket”.
Reklamationer
Hos Fashionized gäller Konsumentköplagen. Vi kontrollerar alltid att produkten i fråga är i befintligt skick innan den skickas till dig som kund. Om produkten mot förmodan ändå skulle vara felaktig, felexpedierad eller transportskadad har du möjlighet att reklamera den inom tre år. Kontakta oss i så fall på 0046 709 38 13 26
i första hand. Det är viktigt att du rapporterar omgående, helst inom 14 dagar. Liksom att du kontaktar oss innan du skickar tillbaka den produkt som du önskar reklamera.
Fashionized står för fraktkostnaden i samband med reklamationer, men löser inte ut produkter som återsänds till oss mot postförskott eller efterkrav. När reklamationen godkänts, skickar vi en ny produkt till dig utan kostnad. Finns produkten inte på lager, får du istället pengarna tillbaka.
Gäller det ett mindre fel på produkten, t.ex. en knapp som har lossnat, kan vi istället stå för skrädderikostnaden. Då kan du som kund även komma att få dig skickat en ny knapp, om sådan finns hos vår leverantör att beställa. Kontrollera alltid att produkten är felfri när du tar emot din produkt. Läs mer om konsumentköplagen på:
http://www.konsumentverket.se
Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Personuppgifter och Integritet
Din datasäkerhet är en fråga om förtroende och din integritet är viktig för oss på Fashionized. Vi tar ansvar för personuppgifter såsom namn, adress, e-mailadress samt ditt personnummer som du förser oss med. Vi lagrar dina uppgifter så som förskrivs i lag eller vad som krävs för att utföra våra tjänster.
Färger och Bilder
Vår ambition är att återge bilder på produkterna så exakt som möjligt. Vi kan dock inte garantera att de färger som visas exakt stämmer överens med de färger som produkterna har i verkligheten. De färger som visas i webbshoppen kan variera mellan olika datorer och bildskärmsinställningar.
Force Majeure
Fashionized är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.
Såsom befriande omständighet skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.
I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om företaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Vad roligt att du väljer att handla från oss! Hoppas att du hittar någonting som du tycker om och passar just dig, ditt barn eller barnen i din omgivning. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@fashionized.se eller 0046 709 38 13 26 vid frågor, förfrågningar och beställningar. Eller om du har frågor i största allmänhet.
Välkommen in!
Fashionized.se
..................
Norra Parkvägen 26
756 45 Uppsala
SWEDEN
info@fashionized.se